"Cid" "Aangepast" "Titel" "Utgelicht" "Website" "Resultaat" "Mogelijke knelpunten" "Karakterisering" "Benodigd" "Toegezegd" "Publiek" "Privaat" "Titel mijlpaal 1" "Uitleg mijlpaal 1" "Datum mijlpaal 1" "Status mijlpaal 1" "Titel mijlpaal 2" "Uitleg mijlpaal 2" "Datum mijlpaal 2" "Status mijlpaal 2" "Titel mijlpaal 3" "Uitleg mijlpaal 3" "Datum mijlpaal 3" "Status mijlpaal 3" "Titel mijlpaal 4" "Uitleg mijlpaal 4" "Datum mijlpaal 4" "Status mijlpaal 4" "Titel mijlpaal 5" "Uitleg mijlpaal 5" "Datum mijlpaal 5" "Status mijlpaal 5" "Titel mijlpaal 6" "Uitleg mijlpaal 6" "Datum mijlpaal 6" "Status mijlpaal 6" "planning" "Bestuurlijk voornaam" "Bestuurlijk achternaam" "Bestuurlijk email" "Bestuurlijk telefoon" "Bestuurlijk linkedin" "Ambtelijk voornaam" "Ambtelijk achternaam" "Ambtelijk email" "Ambtelijk telefoon" "Ambtelijk linkedin" "Projectleider voornaam" "Projectleider achternaam" "Projectleider email" "Projectleider telefoon" "Projectleider linkedin" "Publicatie status" "Auteur" "Regio" "Vernieuwingsspoor" "Gemeente" "155" "05 07 2016" "Hollandse banen" "-" "-" "Voor het project Hollandse Banen is voor 6 traces een verkenning gemaakt: 1. Trambaanpad (Voorne Putten): 2. van Kustplaats naar Havenstad (Maasoever): 3. van Hofvijver tot Euromast (R'dam-DH): 5. van Hofstad naar Hoofdstad (Den Haag-Leiden) 6. Van Hofplein naar Villa Augustus (IJsselmonde). Naast deze traces maken ook andere tarces deel uit van het Hollandse Banen netwerk zoals Maassluis-Brielle-Hellevoetsluis en Rotterdam-Barendrecht-Nissewaard. Het resultaat van dit programma is de uitvoering van het concept Hollandse Banen, langzaam verkeer routes die stad en land op een aantrekkelijke en vanzelfsprekende manier verbinden." "-" ""Zo de natuur in fietsen vanaf de Erasmusbrug in Rotterdam of het Malieveld in Den Haag" (West8, 2015). Dit is wat de Hollandse Banen beogen: stad en land zo aantrekkelijk en vanzelfsprekend mogelijk verbinden. Ze hebben in eerste instantie een recreatief karakter maar kunnen evengoed vor woon-werk verkeer worden benut. De kwaliteit van de route is belangrijk en komt tot uiting in de keuze voor een ruim profiel en allure in combinatie met veiiligheid, comfort, directheid en voorrang. Er is gekozen om te starten met de uitwerking van deze zes tracés omdat deze routes in de combinatie aantrekkelijke route van stad naar landschap en multifunctineel gebruik het meest kansrijk worden geacht om snel tot uitvoering te brengen. " "100000000" "-" "-" "-" "Afronden verkenning" "De Verkenning Hollandse banen is afgerond. Voor de 6 traces wordt een uitvoerings- en financieringsstrategie gemaakt om extra middelen te gaan genereren en tegelijkertijd de kansen die er nu al liggen om tot uitvoering te komen te kunnen realiseren." "30 06 2016" "-" "Bestuurlijke bijeenkomst" "Bestuurlijke bijeenkomst met wethouders Va/EV en landschap en de gedeputeerden Groen/EZ/V&V en de bestuurscommissies EV en Va." "30 09 2016" "-" "Start" "Start uitvoering" "31 12 2016" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "fase 1 is gereed in juni 2016" "A van Steenderen (EV) en R. Van Hemert (VA) voor fase 1, voor latere fasen worden gemeentebestuurders verantwoordelijk voor (delen van) een Hollandse baan." "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "Gepubliceerd" "Brenno Visser [developer]" "-" "Attractiviteit" "Leiden,Vlaardingen,Midden-Delfland,Maassluis,Rotterdam,Westland,Pijnacker-Nootdorp,Schiedam,Hellevoetsluis,Delft,Den Haag,Zoetermeer,Leidschendam-Voorburg,Westvoorne,Dordrecht,Rijswijk,Wassenaar,Barendrecht,Nissewaard,Ridderkerk,Capelle aan den IJssel,Lansingerland,Krimpen aan den IJssel,Brielle,Albrandswaard" "156" "23 06 2016" "Metropolitane routes" "-" "-" "Realisatie van 3 ongelijkvloerse kruisingen van rijksinfrastructuur in bestaande regionale snelfietsroutes" "Ontwerpstudies 2016-2018; ro procedures 2018-2019; voorbereiding realisatie 2019-2020; start realisatie 2020" "Het metropolitaan fietsnetwerk biedt aantrekkelijke, veilige en directe routes naar de economische kerngebieden." "75000000" "-" "-" "-" "Mijlpaal" "Ontwerpstudies 2016-2018." "01 01 2016" "-" "Mijlpaal" "ro procedures 2018-2019" "01 01 2018" "-" "Mijlpaal" "voorbereiding realisatie 2019-2020." "01 01 2019" "-" "Start uitvoering" "start realisatie" "01 01 2020" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "Ontwerpstudies 2016-2018; ro procedures 2018-2019; voorbereiding realisatie 2019-2020; start realisatie 2020" "voorzitter bestuurscommissie VA" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "Gepubliceerd" "Brenno Visser [developer]" "-" "Attractiviteit" "Rotterdam" "178" "04 07 2016" "Verlengde Velostrada" "-" "-" "Realisatie van een fietsverbinding tussen station Mariahoeve - Laan van NOI - Binckhorst en station Hollandsspoor/Laakhaven." "-" "Een goede interne en externe connectiviteit van het CID is een randvoorwaarde voor de ontwikkeling van dit district. De Velostrada wordt vanaf station HS via de Binckhorst doorgetrokken naar station Laan van NOI. Dit zorgt ervoor dat er een nieuwe verbinding over de sporen ontstaat waar ca. 8.000 fietsers per dag gebruik van zullen maken. Met de nieuwe vebinding komt de Binckhorst binnen het directe invloedsgebied van de stations HS en Laan van NOI te liggen. Er wordt ingezet op een gefaseerde realisatie van de verbinding. In Den Haag bestaat de eerste fase uit een fietsbrug over de Trekvliet met aansluitende fietsvoorzieningen. De tweede fase bestaat uit een nieuw fietsviaduct over de spoorlijn tussen Den Haag en Voorburg, aansluitend op de Van Alpenhenstraat. In Leidschendam-Voorburg worden de Appelgaarde en de Populierendreef in de eerste fase als fietsstraten ingericht." "27000000" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "Eerste fase, brug over Trekvliet en fietsstraten Populierendreef/Appelgaarde, voor 2020 gereed." "wethouder Den Haag" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "Gepubliceerd" "Ivar Branderhorst [ivaradmin]" "-" "Connectiviteit" "Den Haag"