"Cid" "Aangepast" "Titel" "Uitgelicht" "Website" "Resultaat" "Mogelijke knelpunten" "Karakterisering" "Benodigd" "Toegezegd" "Publiek" "Privaat" "Titel mijlpaal 1" "Uitleg mijlpaal 1" "Datum mijlpaal 1" "Status mijlpaal 1" "Titel mijlpaal 2" "Uitleg mijlpaal 2" "Datum mijlpaal 2" "Status mijlpaal 2" "Titel mijlpaal 3" "Uitleg mijlpaal 3" "Datum mijlpaal 3" "Status mijlpaal 3" "Titel mijlpaal 4" "Uitleg mijlpaal 4" "Datum mijlpaal 4" "Status mijlpaal 4" "Titel mijlpaal 5" "Uitleg mijlpaal 5" "Datum mijlpaal 5" "Status mijlpaal 5" "Titel mijlpaal 6" "Uitleg mijlpaal 6" "Datum mijlpaal 6" "Status mijlpaal 6" "planning" "Bestuurlijk voornaam" "Bestuurlijk achternaam" "Bestuurlijk email" "Bestuurlijk telefoon" "Bestuurlijk linkedin" "Ambtelijk voornaam" "Ambtelijk achternaam" "Ambtelijk email" "Ambtelijk telefoon" "Ambtelijk linkedin" "Projectleider voornaam" "Projectleider achternaam" "Projectleider email" "Projectleider telefoon" "Projectleider linkedin" "Publicatie status" "39" "19 09 2019" "Knooppunt A16 - N3, inclusief Dordtse Kil IV" "-" "-" "Er wordt een kwart klaverblad aangelegd met een lange invoegstrook ter aanvulling op het bestaande knooppunt. De strook loopt als parellelbaan naast de A16 door tot het benzinestation en parkeerplaats De Zuidpunt. Hiervoor moeten we de afrit A16 voor verkeer uit Rotterdam verleggen. De huidige oprit vanaf de N217 richting Breda blijft behouden en voegt in op de nieuwe parallelbaan. Vlak voor het benzinestation gaat het aantal rijstroken op de parallelbaan terug van 2 naar 1. Deze baan sluit vervolgens aan op de A16. De gemeente Dordrecht is bezig met planontwikkelingen voor het gebied Westelijke Dordste Oever (WDO). Hier hoort ook een nieuw bedrijventerrein bij: Dordtse Kil IV. Het ontwerp van de nieuwe aansluiting houdt rekening met de bereikbaarheid van het toekomstige bedrijventerrein door de aanleg van nieuwe op- en afritten (A16)." "-" "Het knooppunt A16/N3 is een van de top 6-aansluitingen tussen hoofdwegen en lokale wegen die Rijk en regio samen aanpakken. Het vele verkeer op deze aansluiting zorgt voor lange files in de spits. Rijkswaterstaat heeft een ontwerp gemaakt om de doorstromingsproblemen bij de aansluiting A16/N3 op te lossen. Een belangrijke voorwaarde voor de ontwikkeling van bedrijventerrein Dordtse Kil IV is een goede bereikbaarheid vanuit de directe omgeving en vanaf de rijksweg A16/N3. Samen met Rijkswaterstaat is daarvoor een oplossing bedacht: een gecombineerde aanpak van de aansluiting op de A16/N3 en de ontsluiting van Dordtse Kil IV. Deze gezamenlijke aanpak is in 2014 in een overeenkomst tussen de gemeente en Rijkswaterstaat vastgelegd. De doorstromingsproblemen van het verkeer op het knooppunt A16/N3 worden door Rijkswaterstaat aangepakt. Er wordt een kwart klaverblad aangelegd met een lange invoegstrook. De gemeente zorgt voor de aansluiting van de Westelijke Dordtse Oever op de A16 en voor een nieuwe ontsluitingsweg die de Zeehaven verbindt met de huidige bedrijventerreinen Dordtse Kil I, II, III en het nieuwe Dordtse Kil IV." "60000000" "60000000" "-" "-" "Bestuurlijk besluitmoment" "Bestemmingsplanprocedure doorlopen/vastgesteld. (loopt in stappen geheel 2016 door, onder voorbehoud beroep RvS)." "31 12 2016" "behaald" "Mijlpaal" "Contractstukken gereed" "30 09 2016" "behaald" "Mijlpaal" "Start aanbesteding. (onder voorbehoud verwervingen/onteigeingen)." "31 12 2016" "open" "Start uitvoering" "start werkzaamheden" "30 06 2017" "behaald" "Oplevering" "einde werkzaamheden (onder voorbehoud procedures)" "30 09 2019" "open" "-" "-" "-" "-" "Vanaf heden. Bestemmingsplanprocedure doorlopen/vastgesteld: Q1 2017 (loopt in stappen geheel 2016 door, onder voorbehoud beroep RvS). Contractstukken gereed: Q4 2016 . Start aanbesteding: Q1 2017 (onder voorbehoud verwervingen/onteigeingen). Q3 2017" "Minister van I&M, Melanie Schultz - van Haagen" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "-" "Niet gepubliceerd"